صفحات لندینگ خود را کاربردی کنید

صفحات فرود یا لندینگ پیج خود را کاربردی کنید

صفحات لندینگ ( landing page) خود را کاربردی کنید. در تعاریفی که درباره صفحه فرود یا لندینگ ها آمده است آنها را صفحاتی می نامند که کاربران در آنجا فرود می آیند. این صفحات با اهداف خاصی طراحی می شوند که مهم ترین آنها افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری ها و یا ثبت اطلاعات شخصی آنها است. در این مقاله تلاش می کنیم تا با تاثیر مثبت لندینگ ها و اهمیت آنها در وب سایت ها و کمپین ها بیشتر آشنا شوید. همچنین بتوانید صفحات لندینگ خود را کاربردی‌تر کنید.

سر تیترهای این مقاله:

۱-چه زمانی از صفحات لندینگ پیج باید استفاده کنیم؟

۲- ۴ هدف طراحی صفحات لندینگ پیج چیست؟

۳-بهینه سازی ( LPO) صفحه فرود یا لندینگ

۴- ۵ روش برای بهینه سازی ( LPO ) صفحات لندینگ

۵-اصطلاح کال تو اکشن ( call to action)

صفحات فرود یا لندینگ ها این امکان را به بازدیدکنندگان شما می‌دهند که بتوانند بدون اینکه مراحل زیادی را بگذرانند به راحتی به محصول یا خدمات مورد نیاز خود دست یابند.

چه زمانی از صفحات لندینگ پیج باید استفاده کرد؟

تا به حال به این سوال فکر کرده اید که چه زمانی باید از لندینگ ها استفاده کنید؟ اصلا وجود آنها در وب سایت ها و کمپین ها چه سودی برای شما خواهند داشت؟

امروزه وب سایت های رنگارنگ با تصاویر زیبا بسیار زیاد شده است. نکته فراموش شده این است که بازدیدکنندگان این سایت ها با دیدن صفحات آنها بیشتر ذهنشان پراکنده می شود به جای آنکه بتوانند از آنها استفاده کنند. لندینگ پیج‌ها در واقع ابزارهایی هستند که توانسته اند در این امر کمک شایانی کنند. صفحات فرود یا لندینگ‌ها بهترین روش برای رسیدن به اهداف مورد نظر وب سایت ها و کمپین ها هستند. 

زمانی که شما می خواهید بازدیدکنندگان خود را به یک صفحه ی اصلی برای فروش یک محصول یا خدماتی راهنمایی کنید نیاز به صفحات لندینگ دارید. تنها با تکیه داشتن بر روی صفحات سایت معمولی خود نمی توانید بازدیدکنندگان خود را به مشتریان هدف تبدیل کنید. آنها با ورود به سایت شما و بازدید از چند صفحه آن خیلی زود ممکن است از وب سایت خارج شوند اما اگر از یک صفحه فرود برای تبلیغ خدمات خود استفاده کنید به سادگی آنها را به سمت محصولات مورد نظرتان راهنمایی می کنید.

لندینگ ها را زمانی که می خواهید بازدیدکنندگان خود را به مشتریان ثابت تبدیل کنید باید مورد استفاده قرار دهید. آنها به عنوان ساده ترین در عین حال کاربردی ترین روش جایگزین تبلیغات قدیمی تر شده‌اند. همچنین زمانی که می خواهید هدف خاصی را از ارائه وب سایت خود بیان کنید از طریق صفحات فرود به راحتی می توانید آن را به بازدیدکنندگان خود انتقال دهید.

۴ هدف طراحی صفحات لندینگ پیج

هدف اصلی همه ی صفحات لندینگ این است که بازدیدکنندگان خود را برای انجام بعضی از اقدامات اولیه برای ارائه یا فروش محصول یا خدماتی راهنمایی کنند. این اقدامات می تواند شامل خرید اشتراک یک خبرنامه، دانلود یک ویدئو آموزشی و یا بارگیری یک بروشور تبلیغاتی باشد. همه این موارد با اهداف تجاری وب سایت شما هماهنگ خواهند بود. همانگونه که بیان شد اهداف طراحی صفحات فرود می تواند بسیار مختلف باشد و این امر به نوع هدف گذاری تجارت آنلاین شما مربوط می شود.

در اینجا به ۴ نمونه از اهداف طراحی صفحات لندینگ اشاره می کنیم:

۱- دریافت اطلاعات تماس بازدیدکنندگان: زمانی که هدف شما برقراری تماس با مشتریان بالقوه خود باشد از طریق صفحات لندینگ می توانید به راحتی آنها را به وارد کردن اطلاعات تماس خود ترغیب کنید.

۲-فروش بیشتر: اگر هدف کسب و کار آنلاین شما فروش بیشتر محصولات یا خدمات ارائه شده در وب سایتتان باشد می توانید از طریق صفحات فرود بازدیدکنندگان خود را به سمت چرخه فروش حرکت دهید.

۳-تبلیغ محصولات جدید: زمانی که هدف تجارت شما تبلیغ محصولات یا خدمات جدید باشد شما می توانید با طراحی صفحات لندینگ جذاب مشتریان خود را به وارد کردن آدرس ایمیلشان تشویق کنید. مثلا می توانید یک صفحه سفید در اختیارشان قرار دهید تا نظراتشان را درباره ی وب سایتتان بنویسند اینگونه آنها آدرس ایمیل خود را وارد می کنند.

۴-معرفی سایت خود به افراد بیشتر: اگر می خواهید سایتتان بیشتر در گوگل سرچ شود و بیشتر بازدیدکننده داشته باشد می توانید از طریق صفحات فرود اقدام کنید. مثلا شما می توانید با ارائه یک محتوای جذاب مثل یک ویدئو خنده دار بازدیدکنندگان خود را بیشتر کنید و اینگونه با ارسال آن محتوا توسط آنها به دوستانشان وب سایت شما بیشتر دیده می شود.

بهینه سازی (LPO ) صفحه فرود یا لندینگ

صفحات فرود یا لندینگ ها همیشه جزو صفحات اصلی و مهم برای وب سایت ها و کمپین های تبلیغاتی آنلاین هستند. در یک تعریف ساده بهینه سازی صفحه فرود  ( Landing Page Optimization ) یا LPO به معنای  فرآیند بهبود عناصر طراحی شده در وب سایت ها برای افزایش آمار بازدیدکنندگان به مشتری ها یا همان فرآیند تبدیل است. این بهینه سازی شامل چند مجموعه آزمایش برای بهبود اهداف تعیین شده برای یک صفحه فرود است.

بهینه سازی در واقع تضمینی به شماست برای رسیدن به اهداف مورد نظرتان. هر چقدر این بهینه سازی به درستی صورت بگیرد هزینه های شما برای افزایش آمار مشتریان و برای تبلیغات محصولاتتان کمتر می شود. صفحات فرود باید به گونه ای طراحی شوند که مخاطبین هدف شما را جذب، آنها را ترغیب به کلیک کردن و نیازهای آنها را برآورده کند.

۵ روش برای بهینه سازی ( LPO) صفحات لندینگ

در این بخش به چند نمونه از بهترین روش ها برای بهبود صفحات فرود یا همان بهینه سازی ( LPO) می پردازیم.

۱- هدف یا پیشنهاد خود را روشن بیان کنید: 

زمانی که برای اولین بار بهینه سازی صفحه فرود خود را شروع می کنید به این موضوع فکر کنید که چگونه هدف تعیین شده خود را بیان کنید تا مشتریان را ترغیب کنید.باید از محتوایی استفاده کنید که بتوانید احساس قدردانی و توانمند بودن را به آنها الهام ببخشید.

۲-صفحه فرود خود را ساده طراحی کنید:

با ساده کردن صفحات فرود خود می توانید از شلوغی صفحه در امان باشید. اینگونه مشتریان شما بدون کوچک ترین سردرگمی زودتر به هدف مورد نظرتان می رسند.

۳-از محدودیت زمانی استفاده کنید:

همیشه دیدن تبلیغاتی که محصول یا خدماتی را با قیمت کمتر ارائه می دهند ما را به سمت خود سوق می دهند. اگر این تبلیغات از بازه زمانی مشخص و کمی برخوردار باشد تشویق برای تهیه محصول مورد نظر حتی اگر مورد نیازمان هم نباشد بیشتر می شود.

۴-دکمه های تماس با ما را مستقیم و واضح در راختیار مشتریان قرار دهید:

هر چقدر امکان دسترسی بازدیدکنندگان صفحه فرود شما به اطلاعات تماس شما برای دستیابی به هدف مورد نظرشان راحت تر باشد بیشتر تشویق به خرید می شوند.

۵-عناوین جذاب را انتخاب کنید:

هر اندازه عناوین انتخابی شما برای صفحه فرودتان جذاب تر باشد میزان تبدیل بازدیدکنندگان سایت شما به خریداران ثابت بیشتر می شود.

اصطلاح کال تو اکشن ( Call To Action یا CTA)

اصطلاح کال تو اکشن یا CTA یک نوع فراخوانی برای اقدام به انجام یک عمل فوری در وب سایت ها یا کمپین ها است. CTA  ها از انواع مختلفی برخوردار هستند که هر سایتی به نسبت نیاز خود به کار می گیرد. از جمله ی آنها مانند جملات « ثبت نام کنید » « اکنون بخرید » « اینجا را کلیک کنید » و غیره می باشد. آنها اکثرا به صورت دکمه یا کلیک هستند که در بازاریابی های تبلیغاتی به صورت متن روی دکمه و یا یک لینک دیده می شود. بعد از کلیک کردن بر روی آنها به صفحه ی دیگر سایت وارد می شوید که در آن اقدامات بیشتری می توانید انجام دهید.

استفاده از CTA ها اهمیت دارند زیرا اینگونه کاربران سایت شما به راحتی از طریق آنها می دانند که مرحله بعد خرید محصول شما یا ثبت نامشان چه خواهد بود. اما اگر از آنها استفاده نکنید کاربران ممکن است به دلیل سردرگمی به راحتی سایت شما را ترک کنند. اینگونه مراحل خرید یا ثبت نام آنها راحت تر خواهد بود و مستقیم می توانند وارد صفحه خرید محصولات شوند. به عنوان مثال اگر در قسمت پایین وبلاگ خود  CTA مخصوصی برای کسب اطلاعات بیشتر یا ارجاع به خواندن محتواهای دیگر سایت خود نداشته باشید مخاطب شما بعد از مطالعه از سایت خارج می شود. اما اگر استفاده کرده باشید می توانید آنها را به ادامه همکاری در زمینه کاری خود و یا ثبت نام برای یک خبرنامه الکتریکی ترغیب کنید.

سخن پایانی

بعد از توضیحات کاملی که درباره تعریف و اهمیت صفحات فرود یا لندینگ پیج ها ارائه کردیم مرحله ی پایانی کار طراحی این صفحات است. این نوع صفحات می توانند به نسبت اهداف و نیازهای مختلف انواع مختلفی داشته باشند. مهم است که تصویر پایانی ای که از این صفحات نمایش می دهید بتوانند شما را به اهداف مورد نظرتان برسانند. داشتن خلاقیت در طراحی و ارائه محتوای قوی و کارآمد به کاربردی تر شدن این صفحات در وب سایت شما کمک می کند.

شاید ساخت صفحات ساده باشند اما اگر آنها را به طراحان خبره بسپارید به راحتی می توانید تضمین کنید که بازدیدکنندگان شما به زودی به خریداران از سایت شما تبدیل شوند. همچنین میزان مخاطبین شما به نسبت قبل بیشتر می شود .پس هر چه زودتر سایت یا کمپین های تبلیغاتی خود را با طراحی صفحات فرود پویا و خلاق کاربردی تر کنید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در google
Google+
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.